At tage kørekort

At tage kørekort er ikke noget man bare lige gør, det kræver mange timers undervisning både teoretisk- og praktisk, kursus i førstehjælp, tur på manøvrebanen og glatbanen.

Derfor er det vigtigt at du gør dig række overvejelser inden du starter på at tage kørekort.

Der vil også kunne forekomme køretimer i skoletiden, da lovgivningen siger at du skal køre på forskellige tider på døgnet.

Vi vil selvfølgelig prøve at kører udenfor skoletiden ved at bruge fri moduler mm.

Inden du starter vil det være en god ide at få taget færdseksrelateret førstehjælp, fået lavet en lægeerklæring og taget et billed, da du ikke kan godkendes til at tage kørekort før disse papir er afleveret.

Dermed kan jeg heller ikke bestille køreprøver til dig.

Når du starter for du udleveret en lektionsplan som vi følger nøje, den er opbygget på den måde at vi starter med noget nemt teori og så bliver der hele tiden bygget på så det bliver sværere og sværere.

Efter et par gange teori skal du på manøvrebane.

På banen får vist de øvelser du skal kunne og derefter skal du selv ud at kører og gennemføre øvelserne.

Derefter er der teori, kørsel, teori, kørsel osv.

Når vi gennemgår teorien skal du derefter ud og øve det på vejen,

I den teoretiske- og praktiske undervisning indgår der bl.a. følgende områder

Højresving

Venstresving

Kørsel i rundkørsel

Kørsel på motorvej

Mørkekørsel

Standsning og parkering

Efter alt teori og efter du har kørt minimum 14 lektioner på vej er du klar til at skulle på glat bane.

Teorien og kørslen har nu taget dig Ca. 4 -5 uger derefter er op til dig at få læst op på teorien så du er klar til en prøve.

På glat banen får du igen vist de øvelser du skal igennem og kunne.

Du er velkommen ned i teorilokalet og få ekstra teori lige så meget du har brug for. Det er selvfølgelig GRATIS

Efter bestået teoriprøve kan vi bestille en køreprøve til dig.

Lovpligtig undervisning:

28 Lektioner teori

16  Lektioner

4 Lektioner på Manøvrebanen

4 Lektioner på Glatbane

3 teoriprøver på klassen

Det er ikke alle der kan nøjes med de 52 Lektioner loven forskriver.

Det er kørelæren der skal vurdere ud fra undervisningsplanen du er klar til at gå op til prøverne.